Hukka Design valmistaa laadukkaita pohjoiskarjalaisia vuolukivituotteita ruuanlaittoon, hyvinvointiin, saunomiseen ja sisustukseen. Merkittävä osa yrityksen liikevaihdosta tulee ulkomailta. Hukka Designin verkkonäkyvyys uudistettiin tukemaan maailmanvalloitusta.
Hukka Design kiertää paljon kansainvälisiä messuja. Yrityksen verkkonäkyvyys oli aika laittaa sellaiseen uskoon, jossa se henkisi maailmalle samaa laatua, suomalaisen suunnittelun linjakkuutta ja pohjoiskarjalaisen peruskallion tarinaa kuin itse tuotteet. Ensimmäisessä vaiheessa uudistettiin yrityksen hukka.fi-verkkosivut.
Mitä teimme:
Kotisivut, verkkokauppa, strateginen digimarkkinointi
Sivuston rakennetta ja kerrontaa muutettiin niin, että tuotekategorioiden löytäminen on helpompaa. Brändin ydin, tuotteiden raaka-aine ja Hukka Designin osaaminen nousevat entistä paremmin esille. Uusille sivuille haluttiin tuoda skandinaavista selkeyttä, joka toistaa vuolukivituotteiden ajatonta muotokieltä. Asiakkaalla oli jo valmiiksi tuotekuvia, joita hyödyntämällä visuaalisesti tuoreet sivut luotiin. Näin ratkaisu oli asiakkaalle kustannustehokkaampi kuin uusien tuotekuvien ottaminen.
Koska Hukka Designin markkinat ovat ympäri maailmaa (Japanissa, Ranskassa, Yhdysvalloissa, jne.) tehtiin sivut ensisijaisesti englanniksi. Sivuston tekninen toteutus mahdollistaa sen, että kieliversioita on helppo lisätä tarpeen mukaan. Yhteistyömme jatkuukin suomenkielisten sivujen ja kotimaan kuluttaja-asiakkaiden tarpeita palvelevan verkkokaupan rakentamisessa. Kansainvälisillä markkinoilla tullaan tekemään muun muassa kohdennettua messuohjausta, jota on jo kokeiltu tytärbrändin Raw Finnishin kanssa.